2020. január 4., szombat

Kard mint mentsvár - Star Wars - ReyLo fanfiction - 3. fejezet


Harmadik fejezet – Amire a leginkább vágytam


Ben:

- Én is remélem, Ben! – Ez a mondat járt a fejemben újra és újra, miközben a nagybátyámmal igyekeztünk a szállásunk felé, épp ezért egy darabig semmit sem hallottam meg abból, amit beszélt nekem, amit idővel ő is észrevett.
- Ben, figyelsz te rám?
- Hát persze, bácsikám – feleltem a lehető legmeggyőzőbben.
- Na, azért. De most őszintén, hogy lehet valaki olyan pofátlan, hogy ennyi év után is kéri, hogy béküljünk ki. Snoke miatt az apámmal együtt a legjobb barátomat is elveszítettem. Részben ő a felelős azért, hogy tönkrement a gyermekkorom, mert nem engem választott, hanem Anakint. – Utáltam, hogy a keresztnevén szólította a saját apját: annyira személytelenné tette az amúgy is elhidegült kapcsolatukat.
- Akkor, ha jól értem, továbbra sincs semmi esély arra, hogy ismét jóban legyetek. – Előre féltem, miként reagál a szavaimra, de az a tekintet, amivel ekkor büntetett, még így is meglepett.
- Talán a te fejedet is telebeszélte a tanítványa, Rey Snoke? – volt ez az első gondolata, így azonnal elkaptam a szememet, hogy ne tudjon semmit sem kiolvasni belőle.
- Nem beszélt ő semmit tele, efelől garantálhatlak – feleltem, és vagy meggyőztem, vagy szimplán nem óhajtott több időt pazarolni a témára, mert a továbbiakban némán folytattuk a szálloda felé vezető utat.

Egymás mellé szóló, egy ágyas, de ahhoz képest igencsak nagy szobákat kaptunk. Mivel aznapra nem volt programunk, csak egy esti edzés, ezért nem kellett sietnünk a kipakolással, én mégis gyors tempóra fogtam a dolgot, miután kaptam egy sms-t, amiben az állt: „Találkozzunk a szállodától tíz percre lévő, Nektarin nevezetű kávézóban.” A szívem gyorsabb ütemben vert, hiszen tényleg nem hagyott cserben: eljött, bárhogy könnyen lebuktathatta volna magát. Én fontosabb voltam számára az inkognitójánál.
- Hát te meg hova igyekszel? – kérdezte Luke bácsi, bárhogy próbáltam halkan kiosonni, hiszen az egyik ismerősével pont a szobáink előtt beszélgettek.
- Rose írt, hogy ő is megérkezett, és jó lenne találkoznunk még ma – hazudtam, de szerencsére nem sejtett meg semmit a dologból, így csak arra kért, hogy egy órával edzés előtt jöjjek vissza.
Ha valakit a barátomnak lehetett nevezni, az Rose volt, akivel még gyermekként ismerkedtem meg egy versenyen. Épp a kezét tördelve zokogott egy eldugott teremben, ahova én véletlenül tértem be, és valami elemi erő vonzott hozzá: tudtam, hogy nekem ezen a lányon segítenem kell. Onnantól kezdve, még ha nem is elválaszthatatlanok, de közeli barátok lettünk. Sokat telefonáltunk, versenyszezonok végével gyakran meglátogattuk egymást. Mivel ellentétes neműek voltunk, így annak a veszélye sohasem állt fenn, hogy vetélytársakká váljunk, de – édesanyám legfőbb bánatára – azé sem, hogy szerelmi vonzalom alakuljon ki köztünk. Egyikünk se tudott úgy nézni a másikra: mi lelki társak voltunk, nem szerelmesek. Néha úgy éreztem, Rose volt az én meg nem született húgom. Ráadásul még Luke bácsi is kedvelte, ami végképp nagy szó volt, ezért se bánta ekkor sem, hogy találkozok vele, ami tényleg be volt aznapra tervezve, de előbb mást kellett látnom.
Belépve a kávézóba, rögtön kiszúrtam – bárhogy háttal ült nekem –, ki az a baseball sapkás személy, aki miattam volt ott.
- Nagyapa! – léptem mellé, ő pedig nem gondolkodva, azonnal védő ölelésébe zárt. – Úgy örülök, hogy meg tudtad oldani. Kellesz te is, hogy végig tudjam mindezt csinálni.
- Tudom, Ben, azért se hagyhattalak cserben, ahogy annak idején a fiammal tettem – felelte egyszerre büszkén miattam, és közben szomorúan a múlt sérelmei miatt.
- Még mindig az a véleményem, hogy mindannyian egyformán hibásak voltatok abban, hogy ennyire rosszra fordult a kapcsolatotok – jegyeztem meg, miközben leültem.
- Lehet, de ő még akkor csak egy tizenöt éves tinédzser volt, aki csalódott a nagy hősében, aki egyben az apja is volt. Bármikor újra feláldoznám a karrieremet Obi-Wan-ért, de a gyermekeimmel való kapcsolatomat nem – tette hozzá lefelé bámulva, hogy még véletlenül se tűnjön fel nekem, miként ködösítették el a tekintetét azok a könnycseppek, amiket nem kellett látnom ahhoz, hogy tudjam, ott voltak, hiszen mindig ez volt a helyzet, amikor a családunkról beszélt.
- Apropó, Obi-Wan, ő végül nem tudott eljönni? – tereltem a párjára a témát.
- Nem, végül nem tudta lemondani az üzleti útját, de talán nem is baj, mert egyedül kevesebb az esély rá, hogy felismerjenek.
- Főleg ezzel a sapkával és szakállal. Szeretlek, nagyapa, de remélem, tudod, hogy szörnyen áll az arcszőrzet – jegyeztem meg kacagva, mert valóban előnytelenül öregítette őt.
- Még szép, hogy tudom, de ez most kapóra jön: így valóban kevésbé vagyok felismerhető. Na, de mi jót kérsz ebédre? – nyújtotta oda nekem az étlapot.
- Nem tudom, tanácsos-e rendelnem, még a végén Luke bácsi gyanakodni kezd, miért nem eszek a szállodai kosztból – vacilláltam.
- Ne gondold túl, Ben! Most úgyis erőd teljében kell lenned. Egyébként hogy van a meghúzódott jobb karod?
- Már sokkal jobban. Igazad volt, tényleg zseniális az a masszőr, akit ajánlottál. Persze, Luke bácsi ismerőse is sokat segít rajtam, de a te masszőröd egy alkalommal többet ért el nálam, mint a bácsikám barátja három masszázzsal. Érződik, hogy csontkovács is egyben – jegyeztem meg, mivel valóban csodát tett velem az a férfi.
- Látod, én megmondtam. Örülök, hogy hasznodra lehettem.
- Hiszen mindig a hasznomra vagy - jegyeztem meg őszintén. - Nagyapa, te egyébként ismered Snoke egyik tanítványát, Rey-t? – nem tudtam megállni, hogy ne kérdezzek rá, egyszerűen valami zsigerből azt súgta nekem, hogy minél többet tudjak meg róla.
- Hux kisebbik örökbefogadott gyerekét? – kérdezte, és ekkor jutott eszembe, hogy ő tartotta a kapcsolatot Snoke-kal, bár azt még mindig nem szoktam meg, hogy ő csak Huxként emlegette.
- Igen, őt.
- Persze, remek lány, bár beszélni csak párszor beszéltem vele, de több versenyen is láttam. Nem mondom, hogy annyira tehetséges, mint Finn, de az az elszántság és szorgalom, amivel rendelkezik, még akár a bátyja fölé is emelheti egy napon. De miért kérded? – Sejtettem, hogy gyanús lesz neki ez az új keletű érdeklődésem.
- Mellettem ült ma a buszon, és őszintén, azonnal megkedveltem. – Nem akartam hazudni; neki semmiképp sem.
- Tetszik, igaz? – látott át rajtam. Bárhogy Luke bácsival éltem együtt immáron tíz éve, mégis a nagyapám értett meg a leginkább, mivel rá hasonlítottam a legjobban.


- Nagyon is.
- Nem hiszek a szemeimnek: az unokám elpirult. Ben, most vagy soha. Tudom, hogy a verseny a legfontosabb, de amíg kellő időt fordítasz a gyakorlásra és a ráhangolódásra, addig nem lehet baj abból, ha közben ismerkedsz is. Végtére is, tíz éve a sportnak élsz, ideje végre másnak is teret adnod. Talán most jött el az ideje annak, hogy végre szerelembe ess – kacsintott, majd úgy tett, mint aki világmegváltó dolgokat olvas le az étlapról, ezzel is a tudtomra adva, hogy nem fogad el ellenkezést. Bár eléggé elhamarkodottnak tartottam, hogy máris esetleges szerelemről beszéljünk, viszont a szívem mélyén nagyon is erre vágytam. De hát mindig is ez volt a helyzet: a nagybátyám arra terelt, amit célul kitűztem magam elé, a szüleim afelé, ami jó volt nekem, míg a nagyapám arra, amire a leginkább vágytam. Ritka alkalmakkor egyeztek csak ezen dolgok.
A továbbiakban szinte be sem állt a szánk, annyi minden megbeszélnivalónk volt, hiszen már három hét is eltelt a legutóbbi találkozásunk óta. Nagyapa megígérte, hogy minden versenyemen ott lesz, és inkognitóban szurkol nekem. Azt is megfogadtuk, hogy ha megoldható, akkor még találkozunk a versenysorozat alatt. Bár nekem már maga a tudat, hogy ott volt és figyelt, bőven elég lett volna.
Ezután ténylegesen találkoztam Rose-al, és ha a nagyapámmal volt mit bepótolnunk beszélgetés terén, akkor a barátnőmmel végképp, akivel ugyan e-maileket rendszeresen váltottunk, de tényleges találkozásra két hónapja nem esett sor. Épp ezért nála, ha akartam volna, se tudom felhozni Rey nevét, mivel mire odaértem volna, addigra így is késésben voltam az esti edzésről, és tudtam, ha már első nap csúszva érkezem, a nagybátyám nagyon dühös lesz, főleg, hogy így is frusztrált volt Snoke miatt.

-  Ben, nézd már meg, melyik terembe vagyunk beosztva, mert fennhagytam a programfüzetet – kért Luke bácsi, mikor már az edzőtermek folyosóján voltunk.
Szerencsémre azonnal kiszúrtam a nevemet, így volt egy kis plusz időm arra, hogy végigpásztázzam a női neveket is, és igen hamar megleltem Rey Snoke-ot, és azt, hogy a mellettünk lévő teremben volt edzése, közvetlenül az enyém után. Ekkor örültem, amiért maszkot kellett húznom magamra, mert az eltakarta az arcomat, ami mosolyban fürdött azután, hogy elhatároztam, meglesem Rey gyakorlását.
- Nem tudom, mit ettél vagy ittál délben Rose-al, de az biztos, hogy kitűnő formában vagy, Ben! Retteghetnek az ellenfeleid, az a Snoke-fiú is, akit legfőbb riválisodként tartanak most számon – jegyezte meg a bácsikám, miután letelt a másfél óra, amit kaptunk a teremben.
- Köszönöm – csak ennyit mondtam, mert nem mehettem bele, ki miatt kaptam új erőre, arról nem is beszélve, hogy már korábban is nagyra tartottam Finnt, egy méltó ellenfélnek. Azért sem tudott soha leomolni az a fal, amit magam és Luke bácsi közé vontam, mert annyira más volt a felfogásunk és értékrendünk, hogy ha felfedtem volna a valódi gondolataimat, lehet, már rég nem edzett volna.
- Apropó, Rose! Ha nem baj, akkor megnézem a próbáját, kábé most kezdődik. Utána viszont rögtön megyek tusolni és lepihenni, ígérem – tettem hozzá, hiszen tisztában voltam vele, mennyire sokra tartotta, hogy rendesen kipihenjem magam minden versenyszezonban.
- Rendben, de tényleg siess! Holnap egyébként én is találkozni szeretnék vele. Túl rég láttam – mondta, majd miután megveregette a vállamat, magamra hagyott, én pedig rögtön azon kezdtem agyalni, mikor és hogyan magyarázom el a barátomnak, hogy alibiként használtam egy napon belül kétszer is.
Ekkor viszont valami fontosabb volt: hogy minél előbb és minél kevesebb feltűnést keltve üljek be a próbaterembe. Korábban nem törődtem azzal, mikor és hova megyek, de azok után, amiket Rey mondott a buszon, kicsit megijedtem, vajon miként is fognak reagálni arra, ha megjelenek, bárhogy nem volt ott konkrét dolgom. Lehet, csak beképzeltem, de tényleg többen árgus szemekkel figyeltek. Talán korábban is volt erre példa, csak én annyira befelé koncentráltam, hogy észre se vettem?
Nem kellett sok, hogy Rey-t is kiszúrjam, aki mosolyogva, lelkesen odaintett nekem, majd rögtön elkapta a kezét, amint az apja közelített felé: egyértelműen nem indult jó családi háttérrel a kapcsolatunk. Viszont, még ha Finn és Snoke nem is látták meg, hogy intett nekem, egy korombeli srác igen, aki ezután oda is ült mellém.
- Szia, te Ben Solo vagy, igaz? – nyújtotta felém a kezét, amit én félénken ugyan, de megráztam.
- Igen.
- Ismered Rey-t? – tért rögtön a tárgyra.
- Egymás mellett ültünk a buszon, és jót beszélgettünk, így gondoltam, megnézem, hogyan vív – feleltem, bár az túlzás volt, hogy beszélgettünk, hiszen szinte csak ő mesélt, én pedig lelkesen hallgattam.


- Értem. Lehengerlő lány. Én azóta ismerem, hogy Hux magához vette. Remek család, sokan, akik vér szerinti rokonok, példát vehetnének róluk – jegyezte meg, majd fájdalom ittas arcomra tekintve rájött, szavaival eleven húsomba talált. – Ó, bocsájts meg! Tudom, hogy a te családi helyzeted eléggé komplikált – szabadkozott, pedig nem volt miért.
- Igazad van: a Skywalkerek példát vehetnének róluk – láttam be, amire ő csak egy halovány mosollyal felelt.
Majd hirtelen, mintha ott se lettem volna, olyan áhítattal nézte Finn-t, hogy földrengés is lehetett volna, őt biztosra vettem, hogy az is hidegen hagyná. Csak két embert láttam így nézni a másikra: a nagyapámat és Obi-Wan-t. Természetesen nem kérdezhettem rá, és nem is kellett, szimplán csak örültem, amiért ez a fiú megtalálta azt, akit ezzel a tekintettel jutalmazhatott. Ekkor akaratlanul is elfogott az a talán hiú ábránd, hogy lehet, én is épp arra a nőre tekintettem, aki idővel a mindenséget jelenthette számomra. Ezt persze azonnal ki kellett vernem a fejemből. Talán csak túlságosan dolgoztak a hormonjaim, amiért tizennyolc éves létemre Rose-on kívül más fiatal nő nem volt az életemben, de legbelül tudtam, nem erről volt szó: egyes vonzalmak megmagyarázhatatlanok, és ez is ilyennek mutatkozott.
Végül az edzés vége előtt megkérdeztem a magához tért Poe-t, mikor és kivel lesz Rey első párviadala, mert mindenképp látna akartam őt éles helyzetben is. Ugyan már azt az edzés alapján is megállapítottam, mennyire keményen koncentrált, míg a bátyja két lábon járó tehetség volt. De én mindig is többre tartottam azokat, akik a kevesebből hoztak ki többet a hozzáállásukkal. Ez is csak afelé sarkalt, hogy minél inkább megismerjem őt és a történetét.
 
 (Minden kommentnek, visszajelzésnek örülnék. Kíváncsi vagyok a véleményetekre.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése