2020. július 7., kedd

Kard mint mentsvár - Star Wars - ReyLo fanfiction - 20. fejezet


Huszadik fejezet – Kettőnk helyett  


Rey:

Apa szinte teljesen kivirult az Olimpiát megelőző hetekben. Minden héten legalább kétszer találkoztak Jannah-val, olykor közös programot csináltak a bátyámmal és velem. Ezt a nőt mintha az égiek is közénk szánták volna, annyira jól beillett a családunkba. Mindannyiunkkal szót értett; Poe-val is rögtön megkedvelték egymást, és nem volt semmi baja az azonos neműek szerelmével, így emiatt sem kerültünk kellemetlen helyzetbe. Tényleg remekül alakultak a dolgok, de azáltal, hogy nyertem egy pótanyukát, elveszítettem a pszichológusomat, akire nagy szükségem lett volna életem legfontosabb versenye előtt. Először csak annyit mondott Jannah, hogy megpróbálhatnánk, hogy nem megyek a rendelőjébe, helyette ő jön le hozzám, hogy otthonosabb legyen a dolog. De pont emiatt, és mert féltem, hogy bármikor ránk nyithat apa vagy Finn, míg tart a kezelés, nem tudtam többé ugyanúgy megnyílni neki, és az is feszélyezett, hogy szépen fokozatosan a családunk tagjává vált, így féltem, hogy akár arra is képes lenne, hogy megszegve az orvosi titoktartást, bizonyos dolgokat továbbadjon apának, ha úgy gondolja, hogy azok rá is tartoznak. Minél inkább megszerettem Jannah-t mint pótanyukát, annál inkább elveszítettem a pszichológusom felé táplált bizalmamat. Az éremnek két oldala volt, és nekem ki kellett választanom, melyik oldalára essen ez az érme, és melyik oldala nézzen felfelé, és amint meghoztam ezt a döntést, Jannah-val akartam elsőként közölni.
- Szia! – engedtem be a szobámba a szokásos időpontunkban.
- Ajaj, már most látom rajtad, hogy valami bánt. – Ismert már eléggé ahhoz, hogy pár másodperc alatt helytálló következtetést vonjon le, épp ezért furcsálltam azt, hogy eddig nem hozta szóba, hogy nekem ez a helyzet, ami kialakult közöttünk, láthatólag nem volt komfortos.
- Talán… – kezdtem félénken. – Nem akarom kerülgetni a forró kását: arra szeretnélek kérni, hogy ajánlj nekem egy új pszichológust, akinek hasonlóan meg tudnék nyílni, mint ahogy azt veled is tettem. – Kitágult pupillákkal, már szinte rettegve vártam, mit válaszol minderre, és hogy egyáltalán milyen arckifejezéssel fog büntetni. De Jannah nyugodt maradt, sőt egy szelíd mosollyal nyugtázta a kérésemet.
- Sejtettem, hogy eljön ez a nap, és ezért nem is hibáztatlak, Rey. Igazából nekem kellett volna már korábban felajánlanom ezt neked, hiszen én vagyok a szakember, aki pontosan jól tudja, hogy nem tanácsos a munkát és a magánéletet keverni. Csak annyira megkedveltelek, és féltem, hogyha véget ér a terápiánk, akkor többé nem mersz majd megnyílni nekem, és szörnyen hiányoznának a beszélgetéseink. Már akkor rendkívüli lánynak tartottalak, amikor még álmaimban sem gondoltam, hogy nemsokára az apukád párja leszek. Az pedig, hogy segíteni tudtam neked, pont emiatt, hogy remek teremtés vagy, még nagyobb örömet okozott nekem. De a te érdekeidet kell néznem, és valóban ez a váltás lesz számodra a legjobb. Ha őszinte akarok lenni, már egy ideje azon is gondolkodom, ki lenne számodra a legjobb pszichológus, csak ha rajtam múlik, akkor az Olimpia után hozom fel ezt, de így akkor, ha gondolod, már ma felhívom a kolléganőmet. – A szemeiből szeretet és megértés sugárzott. Sohasem volt igazi anyukám, így annyira idegenül hatott az az érzés, ami ekkor elárasztotta a mellkasomat. De tetszett, nagyon is.


- Megköszönném, ha felkeresnéd. És nem kell félned: ezután is szívesen beszélgetek veled, mint anyukámmal.
Az anyukám szó hallatán elködösödött a tekintete. Jannah-nak nem lehetett saját gyermeke, ezt nemrég árulta el nekünk, és mi Finnel igaz, hivatalosan már aligha számítottunk gyermeknek, de attól még sejtettem, mennyire sokat jelenthetett neki, hogy a jövőben két ember is anya jelzővel szeretné majd illetni őt, aki nemrég még azt hitte, sohasem fogja senki így szólítani, mert nem lesz egy férfi sem, aki egy meddő nőt akarjon párjául egy életen át. Biztos voltam benne, hogy ez így volt megírva: hogy az élet visszasodorja mellé azt, akit egykor nem becsült meg eléggé, vagy legalább is nem úgy szeretett, mint ahogy arra apa vágyott. Ekkor viszont nem egyedül, hanem, ha Poe-t is közénk vesszük, akkor három „gyerekkel” együtt érkezett. Mi egyet fizetsz, négyet kapsz csomag voltunk, és ez talán túl szépnek is tűnt így elsőre Jannah-nak.
- Végtelenül boldoggá tennél vele, Kislányom – bólintott, majd anyai ölelésébe zárt. Igaz, hogy tizenhat évet kellett rá várnom, míg más születése első napjától kezdve részesülhetett ebben a kiváltságban, de többé nem voltam féltékeny ezen szerencsés gyerekekre, sőt tudtam, amiatt, mert ennyi ideig sóvárogtam az anyai  szeretet után, csak még inkább fogom tudni értékelni most, hogy már megkaptam.
- De ezek után ajánlom nektek apával, hogy ezúttal ne hagyjátok, hogy bármi, vagy bárki közétek álljon – tettem hozzá, hogy oldjam a feszültséget, de közben teljesen komolyan gondoltam minden szavamat.
- Engem most már senki sem rángathat el apád mellől, és mellőletek sem. Lehet, hogy ez túl elhamarkodott kijelentésnek hangzik, de régóta ismerem őt, és az évek alatt, amit változott is, mindet jó irányba, és ez részben miattatok van Finnel – ragadta meg a kezemet, én pedig megszorítottam az övét.
- De úgy hiszem, csak melletted tud majd igazán kiteljesedni. Na, de akkor ki lesz az új pszichológusom? – tereltem más irányba a témát.
- Nyugodj meg, imádni fogod. Évfolyamtársam volt az egyetemen, és elhiheted, kiváló szakember, és ami még fontos, szinte biztosra veszem, hogy megtaláljátok majd a közös hangot.

Ben:

A betegségem szerencsére, amilyen hirtelen jött, olyan hirtelen el is múlt. Bár az orvosom óva intett, hogy azért azután, hogy a tüneteim elmúltak, még két napig pihenjek, és csak könnyed sétákkal hangolódjak az állandó mozgásra, nehogy visszaessek. Akármennyire nehezemre esett, beláttam, hogy igaza volt, és hogy nagyobb bajt okozhattam a türelmetlenségemmel. Majd az első két gyakorlással telt nap kegyetlen volt: azt hittem, hogy az ágyamig sem érek el este, és izomlázam is volt, amitől már teljesen elszoktam. Még a versenymentes időszakokban is szoktam könnyed edzéseket tartani magamnak, így az ilyen betegségeket nagyon megéreztem minden egyes porcikámban. Mindezek ellenére nem hagyott alább a lelkesedésem, és szerencsére nem is úgy fogtam fel a kialakult helyzetet, mint hátráltatást a sorstól, hanem mint egy lehetőséget arra, hogy a szervezetem kipihenje magát a nagy hajrá előtt. Az orvosom is jelezte a maga óvatosságában – félve, miként is reagálok rá –, hogy szerinte jelzésértékű volt, hogy az alapjáraton jó immunrendszeresem az állandó stressz és a rengeteg mozgás következtében megadta magát ennek a vírusnak. Akármilyen nehéz is volt, beismertem, hogy szükségem volt erre a kényszerpihenőre, épp ezért nem elcsüggedten és reményvesztetten, hanem pont, hogy újult erővel folytattam az Olimpiára való készülődést. Emiatt szinte észre se vettem, miként repültek el az utolsó napok, amik elválasztottak a nagy eseménytől. Szó szerint akkor eszméltem rá, hogy eljött az idő, amikor már a rendező ország fővárosának repterén sétáltam a családommal, és ki-ki húzta magával a saját bőröndjét. Vicces volt, hogy közülünk pont én vittem magammal a legkevesebb holmit. De tudtam jól, hogy sok kiruccanásra nem lesz időm, hiszen ugyanúgy, mint három hónappal ezelőtt, ekkor is meg akartam nézni Rey-nek és Rose-nak is minden versenyét, sőt, ha tehettem, akkor Finn vívásain is ott ültem. Persze ezzel csámcsognivalót adva a sajtónak, akik mindebből arra következtettek, hogy biztosan szemmel tartom a nagy riválisomat. Bár addig örültünk Rey-el, amíg nem tűnt fel senkinek az, hogy mi már egy pár voltunk. Viszont arról sok cikk született, hogy nagyapa és a nagybátyám kibékültek, sőt az Olimpia napjaiban volt, aki azt is kiszúrta, hogy Hux és Luke bácsi is újból barátok. Ez persze azt jelentette, hogy csupán egy hajszál választott el minket attól, hogy lebukjunk, és hogy Finn szerelmi élete is jobban kezdje izgatni a sajtót. Én személy szerint az utóbbi miatt jobban izgultam: bárhogy már sokkal elfogadóbbak voltak általánosságban az emberek a homoszexualitással kapcsolatosan, mint még papáék botránya idején, de mint sok más helyzetben, itt is úgy véltem, a homofób emberek lettek volna a hangosabbak, nem pedig azok, akiknek semmi bajuk nem volt azzal, hogy a világ egyik legkiválóbb férfi vívója egy azonos nemű személlyel alkotott egy párt. Nem akartam, hogy megkülönböztetésnek legyen kitéve Finn, és hogy ennek a családja is megigya a levét. Igaz, a betegségem és az Olimpiára való készülődés miatt nem volt időm jobban megismerni Finn-t, Poe-t, Huxot és a Snoke család legújabb tagját, Jannah-t, de tudtam, hogy ebben az esetben, ami késik, az nem múlik, és bőven lesz majd időnk ismerkedni, amint otthon pihengetjük ki ezt a kemény versenyszezont. Viszont ezen pihenésig még meg kellett dolgoznunk, és a kiválóbbnál kiválóbb versenytársaink el is intézték nekünk, hogy megizzadjunk minden egyes megnyert fordulóért. Végül is mit vártunk: egy Olimpián még az utolsó helyezett is saját országának az egyik legjobbja, ha nem éppen a legjobbja. Épp ezért voltam végtelenül büszke Rey-re, amiért beteljesítette azt a megérzésemet, ami még az országos versenyen fogott el: ha lelkileg összeszedi magát, akkor képes lesz olyanokat is legyőzni, akiktől kikapott azon a versenyen. De nem elég, hogy legyőzte őket: esélyük sem volt ellene. Már csak abban reménykedtem, hogy Rose-al ne sorsolják ismét egymás mellé őket, mert nem akartam újra átélni azt a lelátón, amit múltkor. Ráadásul ekkor még nehezebb lett volna pártatlannak maradnom, hiszen Rey napról-napra egyre fontosabb lett számomra, és minél inkább megismertem, annál inkább úgy éreztem, hogy kijárt neki is a sikerből, és hogy ne mindig csak a második legjobb legyen a családjában; még ha biztosra is vettem, hogy soha, még csak egy másodperc erejéig sem volt féltékeny a bátyjára.  Itt volt az idő, hogy Rey önmagát is meglepje azzal, milyen nagy neveket képes legyőzni: mert ott volt benne a potenciál, és elhatároztam, hogy lelkileg továbbra is támogatom. Viszont óvatosan akartam mindezt megoldani: elhitetni vele, hogy képes lehet minderre, anélkül, hogy túl nagy nyomást tennék rá. Kettőnk helyett is hittem benne és a képességeiben.

 (Minden kommentnek, visszajelzésnek örülnék. Kíváncsi vagyok a véleményetekre.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése