2020. július 31., péntek

Kard mint mentsvár - Star Wars - ReyLo fanfiction - 23. fejezet

Huszonharmadik fejezet – Bőven kijutott

 

Rey:

 A bátyám versenyén ülve jobban izgultam, mint a saját mérkőzésem előtt. Igaz, mint azt Bennek is mondtam, egy biztos vereség előtt tényleg annyi célom volt, hogy a lehető legtöbbet hozzam ki magamból, és hogy tanulni tudjak a nálam tehetségesebb versenytársamtól. Finn esetében viszont nem értem volna be ennyivel. Náluk nem is volt a top négyes esetében egy olyan kiemelkedő személy sem, mint nálunk nőknél, ezért is volt mindkét elkövetkező mérkőzés kétesélyes. A fogadóirodákat sohasem szoktam figyelni, de akaratlanul is tudomást szereztem arról, hogy évtizedek óta nem volt ennyire szoros az állás: például a bátyám és Lando versenyén szinte ugyanannyi ember fogadott az egyikükre, mint a másikra. A tévécsatornák pedig, akik világszerte sugározták a mérkőzéseket, rekordnézettségre számítottak az aznapi férfi vívó top négyes versenyeken, a döntőnél végképp. Ekkor nem tudtam arra gondolni, hogy megint kellemetlen helyzetbe kerülök, ha ismét a bátyám és Ben játszanak az aranyéremért, csak az járt a fejemben: ha valaki, hát Finn Snoke megérdemli legalább az ezüstérmet. Az első percekben úgy tűnt, nem is lesz ezzel gond, de aztán egyre jobban romlott a védekezése, és nem mert igazi támadásokat indítani – legalább is nem olyanokat, amilyeneket egy Olimpián elvárna az ember. Talán ez volt a pillanat, amikor sok évnyi folyamatos küzdelem és kitartás után a bátyám testileg és lelkileg is túlságosan elfáradt és megrogyott a cél előtt. Ami nem lett volna szégyen, ezzel teljesen tisztában voltam, és egyáltalán nem a közvélemény megítélése érdekelt, csakis Finn lelkivilága. Épp ezért minél több pontot szerzett az ellenfele, annál inkább úgy éreztem, hogy nincs elég oxigén a lelátón, hogy túl világos van a teremben, és túl hangosak az emberek. Mert nem akartam látni, ahogy a bátyám veszít, és nem akartam hallani, ahogy a közönség éljenzi a legyőzőjét. Emiatt egy idő után a kevésnek tűnt oxigén nem volt elég ahhoz, hogy magamnál maradjak, így amikor leintették a küzdelmet, elveszítettem az eszméletemet.
   - Ébredezik – jelentette ki a bátyám, én viszont nem mertem kinyitni a szememet, mert tudtam, hogy akkor szembe kell néznem a csúf igazsággal. Amíg álom és ébrenlét között úszkáltam, még eljátszhattam azzal a gondolattal, hogy mindaz, ami az ájulásomhoz vezetett, nem is történt meg – a bátyám még a küzdelme előtt állt. – Rey, jól vagy?
   - Ezt te kérdezed tőlem? – reagáltam elhaló hangon, miközben nagy nehezen rávettem magam a szemeim kinyitására. – Finn, úgy sajnálom.
   - Húgi, semmi baj – jelentette ki komoly őszinteséggel. – Én sem lehetek mindig a legjobb formámban. Egyszerűen fáradt vagyok. Még összeszedem a maradék erőmet a harmadik helyért folyó küzdelemre, de igazság szerint akkor sem törik össze a világom, ha ott is veszítek. Így is büszke vagyok arra, hogy idáig eljutottam. Nem is tudok másra gondolni, csakhogy végre hazamenjek és aludjak, sziesztázzak, kikapcsolódjak.
    - Komolyan beszélsz?
    - A legkomolyabban, és ugyanezzel a komolysággal kérlek, hogy gyere, mert pontosan három perc múlva kezdődik Ben vívása, és nem hiszem, hogy megbocsájtanád magadnak, ha erről is lemaradnál – húzott fel közben.
    - Biztos, megint nem lesz helyünk – jegyeztem meg elcsüggedten.
   - Márpedig elintéztem, hogy most legyen. Úgyhogy, ha nem akarjuk, hogy az egyik biztonsági őr mérges szemekkel nézzen ránk, akkor gyere és foglaljuk el a székeinket!
   Hála az égnek, a szokásos pár perces csúszás következtében még pont sikerült egy gyors pillantást váltanom Bennel, mielőtt a szerelmem felhúzta a maszkját. Ebben a pillantásban pedig annyi minden volt, amit szavakkal talán ki sem tudtunk volna megfelelően fejezni: a sajnálata a bátyám iránt, a büszkesége, amiért kihoztam magamból a legtöbbet pár órával ezelőtt, Rose ötödik helye miatti megnyugvása, a rólunk szóló cikk, az apja múltbeli kapcsolata végett kialakult zavara és a saját versenye miatti izgalma. Mindez belesűrítve tíz másodpercnyi szemkontaktusba.


A szívem majd kiugrott a helyéről a következő percekben. Attól féltem, ha a párom is kikap, akkor ismét elveszítem az eszméletemet, de ekkor annyira, hogy nem sikerül odavánszorognom a saját záró vívásomra. És mit ne mondjak, Ben ellenfele tett azért, hogy az utolsó percekig kérdőjeles legyen, ki győz, mert mindig, mikor a szerelmem elhúzott volna, rögtön sikerült pár találatot szereznie. Ilyen volt egy kiegyenlített, kiváló küzdelem, amit végül igenis Ben Solo nyert – az én Ben Solom, gyermekkorom példaképe.
   -  Jól választottál, Rey – súgta a fülembe a bátyám, amibe belepirultam, de ez valószínűleg nem látszott, mert enélkül is túlzottan kimelegedtem az izgalmak közepette.
   - Ezt én tudom a legjobban – feleltem végül.
   Bárcsak rögtön oda tudtam volna menni hozzá! Bár ne kellett volna szaladnom a saját készülődésemet elintézni. Viszont ekkor is, mint a nemzeti versenyünkön, sikerült valahogy megjelennie az öltözőmben.
   - Ne is kérdezd, hogy lehetek itt – lépett be nagy elánnal. – Na jó, elmondom anélkül is. A nagybátyám és a te apukád ismeri az egyik őrt. Elvileg nektek is ő segített a lelátón helyet foglalni – hadarta, mire bólintottam egyet, mert így már minden érthető volt.
   - Világos, viszont nem ez a lényeg, hanem az, milyen zseniális voltál – rohantam hozzá, és vadul elkezdtem csókolgatni, majd szorosan magamhoz húztam. – Remélem, sikerül a te győzelmedből erőt merítenem.
   - Én is remélem, hogy ugyanezt elmondhatom majd pár perc múlva rólad – mosolygott sokat sejtetően, de mielőtt reagálhattam volna erre, folytatta. – De persze nem arra gondoltam, hogy meglesz a dobogó, hanem arra, hogy a saját belső versenyeden győzöl.
   - Igaz, ennél nincs fontosabb – szöktek könnyek a szemembe. – Viszont most tényleg rettegek, mert ezt a lányt van esélyem legyőzni, és ez megrémiszt, és maga a tudat, hogy jobb helyezést érjek el, mint a bátyám. Mert félek, hogy Finnek már a harmadik helyre sincs esélye, annyira kimerült – hadartam, miközben leültem egy padra.
   - Tényleg úgy játszott ma, mint aki már alig áll a lábán, viszont nem gondolod, hogy ha te éremmel térsz haza, az kicsit vigasztalja majd őt?
   - De, Finn pont olyan, akit kárpótolna, viszont engem nem az ő veresége után – vallottam be.
   - Rey, mióta vereség az Olimpián negyediknek lenni? A tudat, hogy a világon csak három személy van, aki a sportágadon belül, a kategóriádban jobb nálad?
   - Istenem, hogy neked mennyire igazad van! Mi történt velem, hogy nem így látom a dolgokat? Mármint magam esetében, ha már egy embert legyőzök egy versenyen, boldog vagyok, de eddig az volt a bevett, hogy Finn maximum tőled kap ki. Nem vagyok hozzászokva magához a gondolathoz, hogy ő is legyőzhető. Mert nekem mindig ő volt a legjobb.
   - És az is marad, de mi lenne, ha ma te lennél a családotokban a legjobb. Annyira megérdemled, Rey. – Úgy éreztem, mintha ezt már egy jó ideje ki akarta volna mondani, csak nem merte, mert nem akarta, hogy megsértődjek, vagy félreértsem. Viszont ebben a helyzetben semmi ilyesmi nem történt.
   - Most pont erre volt szükségem. Pontosabban pont rád – öleltem ismét magamhoz, és azt kívántam, bár hosszú órákon át ott maradhattam volna az ölelésének védőburkában.


 - Ilyenkor mindig felszínre tör belőlem mindaz, amit Amidala mama tanított nekem. Ezt még szerintem nem is mondtam – közben hagytam, hogy elengedjen –, de a versenyeim előtt kicsiként, amikor teljesen reményvesztett voltam, mindig ugyanazzal biztatott.
    - Mivel? – lettem kíváncsi.
   - „A remény olyan, mint a Nap: ha csak akkor hiszel benne, amikor látod is, nem éled túl az éjszakát.” Mama hangja járt sok vívásomkor a fejemben, amikor úgy éreztem, elvesztem. Ma is mama szellemével vívtam, és fogok a döntőben is. De neked is volt egy nagyszülőd, akinek az emlékére még most is támaszkodhatsz.
   - Köszönöm, Ben! – Ennyire futotta tőlem, mert már hívtak ki, hogy az én vívásom következik. De úgy hiszem, ennyi elég is volt a páromnak, hiszen mindent kimondtunk, amit ekkor ki tudtunk és ki kellett.
   - Itt az alkalom, hogy ismét visszataláljak hozzád, nagyapa! – suttogtam, miután felvettem a maszkomat.
   Akkor érte vívtam. Mindig, mikor bekaptam egy-egy találatot, eszembe jutott valami róla: a mosolya, egy jelmondata, egy közös szép emlékünk. És ezekbe kapaszkodva mindig fordítottam a helyzeten, mígnem észre se vettem, miként nőtt és nőtt a pontszámom, hanem már csak arra eszméltem fel, hogy leintették a küzdelmet, méghozzá az én győzelmemmel. Abban a pillanatban, ahogy felemelték a győztes karját, eszméltem rá, hogy ez annak a Rey Snoke-nak a keze, akiről a szülei lemondtak, és aki azon emberek közé került, akik szerették őt, és mindent megtettek érte, és ami még fontosabb: ők választották, vagyis ők választottak engem. Először Finn, aki nem volt hajlandó sehova se menni nélkülem. Majd apa, nagyapa és Poe. De időközben a Skywalker-Solo családnak is valamelyest a részévé váltam, és abban a szent percben, mikor őket is megláttam éljenezni a lelátón, biztosra vettem, hogy a hozzájuk való kötődésem is idővel csak erősebb és erősebb lesz.
   Engem a családom választott magának, és én minden áldott nap – még akkor is, amikor ezt nem realizáltam – hálát adtam értük, és viszont választottam őket. Ahogy ezen emberek ekkor együttes erővel boldogok voltak miattam, főként a bátyám, akin látszott, hogy tényleg kárpótolta őt a sikerem, a bronzérmem a saját szememben arannyá, sőt platinummá nemesedett, és ezen érzelmek hullámában összeestem, és olyan vad sírógörcsben törtem ki, hogy – mint azt később megtudtam Poe-tól – a nézők egy része döbbenten és aggódva hagyta abba a tapsolást. De ezek örömkönnyek voltak, sőt annál is többek: mintha ekkor lélegeztem volna életében először, azon tudatnak hála, hogy mindenkit, aki hitt bennem, büszkévé tettem. Ekkor lekerült a vállamról az a nagy teher, amit régóta cipeltem ott: a megfelelési vágyam, hogyha már voltam olyan szerencsés, hogy egy árvaház ridegségéből egy szerető családba kerültem, akkor ezt igenis honoráljam. Ez olyasmi érzés volt, mint amiről Ben mesélt nekem, amikor ő szabadult meg egy nagy teherről a nemzeti döntő megnyerésekor. Majd amikor apa mellém ült a földre, és hozzám hasonlóan, nem törődve senkivel és semmivel, vadul zokogott, tudtam, ez az ember akkor sem lehetett volna fontosabb számomra, akkor sem érthettük és szerethettük volna egymást jobban, ha a vér szerinti apukám lett volna. Ekkor jöttem rá, hogy nem egy árva lány voltam, akit örökbe fogadtak, hanem valaki, akinek idő kellett, hogy az édesapját, az édes nagyapját és az édestestvérét megtalálja. Mert nem a vér tette a családot családdá, hanem a szeretet, az odafigyelés és a ragaszkodás, és nekünk, Snoke-éknak ezekből bőven kijutott.


  (Minden kommentnek, visszajelzésnek örülnék. Kíváncsi vagyok a véleményetekre.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése